Enten du er ansatt, leder, gründer eller administrerende direktør, gir den andre utgaven av «The Sustainable MBA» deg verktøyene og kunnskapen du trenger for å gjøre jobben din og organisasjonen din mer bærekraftig. Boken hjelper deg å omsette bærekraftforståelse til konkrete handlinger som gagner både bedriftens bunnlinje og samfunnet generelt. Basert på over 150 intervjuer med eksperter fra næringslivet, internasjonale organisasjoner, NGO-er og universiteter verden over, samler denne boken viktige perspektiver rundt forretningspraksis og bærekraft. Den tar opp følgende temaer: Hva bærekraft er, hvorfor det er viktig, hvordan du kan komme i gang, og hva en bærekraftig organisasjon innebærer. Du vil finne et bredt spekter av verktøy, retningslinjer, teknikker og konsepter for å implementere bærekraftige praksiser i virksomheten din. Boken gir også innsikt i hvordan du kan bli en bærekraftchampion eller intraprenør i din organisasjon, inkludert strategier for å selge disse ideene til teamet ditt og integrere dem i enhver jobb. I tillegg gir den en oversikt over spennende trender innen bærekraftig forretningsdrift som skjer i dag.