Boken "This Is Service Design Thinking" dykker ned i hvordan man kan utforme og markedsføre tjenester for å skape enestående kundeopplevelser. Service design handler om å forbedre kundeopplevelsen og samspillet mellom tjenesteleverandører og kunder. Tenk deg to kaffebarer som ligger rett ved siden av hverandre, som begge tilbyr den samme kaffen til samme pris. Hva vil få deg til å velge den ene fremfor den andre? Kanskje spiller den ene kaffebaren musikk, mens den andre ikke gjør det. Kanskje godtar en av dem kredittkort, mens den andre kun tar imot kontanter. Det kan også være at du foretrekker innredningen i den ene, eller at den har mer komfortable sitteplasser. Kanskje ansatte i den ene er vennligere og lager morsomme mønstre på toppen av cappuccinoen din. Alle disse nyansene er knyttet til service design. Boken organiserer kunnskapen til tjue-tre internasjonale forfattere og et enda større antall bidragsytere fra det globale tjenestedesignmiljøet, og er delt inn i tre seksjoner: * Grunnleggende: gir en oversikt over service design.