Boken "Valuing Businesses Using Regression Analysis" avdekker de komplekse metodene bak verdsetting med regresjonsanalyse på en lettfattelig måte. Den gir klare forklaringer og lettilgjengelige diagrammer, samt praktiske ressurser som sparer tid. Dagens metoder som benytter medianverdier, kvartiler eller standardavvik for å beregne inntektsmultiplikatorer og kontantstrøm-multiplikatorer kan ofte føre til svært forskjellige verdier. Dette medfører at vurdereren enten må velge en ekstremt høy eller lav verdi, eller vurdere gjennomsnittlige verdier, noe som kan gjøre vurderingen utsatt for kritikk. Regresjonsanalyse kan ved første øyekast virke som en mer komplisert matematisk modell, noe som får mange fagfolk til å unngå den av frykt for at leserne skal bli forvirret og avvise resultatene. Denne boken løser nettopp dette ved å bryte ned regresjonsanalyse til sine mest grunnleggende elementer, og tilbyr lettleste diagrammer og forklaringer som er enkle å forstå. Siden regresjonsanalyser ikke er forhåndsinstallert i Excel, viser boken også hvordan man kan aktivere denne funksjonen, noe som gir leserne mulighet til å benytte kraften i regresjonsanalyse i sine vurderinger.