Den fjerde utgaven av boken "Curriculum Development for Medical Education" er en grundig revidert og oppdatert tekst som har blitt en internasjonal standard for utvikling av læreplaner innen helseprofesjonsutdanning. Boken er rettet mot fakulteter og andre eksperter på innhold som har interesse for eller ansvar som pedagoger innen sine fagområder. Denne utgaven har utvidet sitt perspektiv for bedre å imøtekomme et mangfoldig, profesjonelt og internasjonalt publikum. Basert på den velprøvde, praktiske og brukervennlige tilnærmingen i den seks-trinns modellen for læreplanutvikling, er denne utgaven fylt med rike detaljer og mange eksempler på innovasjoner som utfordrer tradisjonelle undervisningsmodeller. Den fjerde utgaven inneholder oppdateringer i vår forståelse av hvordan mennesker lærer, et nytt kapittel om læreplaner som adresserer samfunnets behov og helseulikhet, samt et økt fokus på helsesystemvitenskap, befolkningens helse, likestilling, utdanningsteknologi innen helseprofesjonsutdanning og tverrprofesjonelt samarbeid.