Journalism: A Very Short Introduction av Ian (Professor of Digital Economy Sch Hargreaves
Produktbeskrivelse
Journalistikk har gått inn i det 21. århundre fanget i et paradoks. Aldri tidligere har det vært så mye journalistikk tilgjengelig i så mange medier, siden den vestlige frie presses fødsel på 1700-tallet. Samtidig står vestlige journalister overfor en rekke mistanker fra politikere, filosofer, allmennheten, anti-globaliseringsaktivister, religiøse grupper og til og med fra sine egne kolleger. Kritikere mener at nyhetsbransjen har mistet sine moralske retningslinjer, og i stedet for å fokusere på rapportering og analyse av samtidens politiske, økonomiske og sosiale spørsmål, har den prioritert høyt avkastningspotensiale. Journalistikk spiller en sentral og dyptgripende rolle i hvordan vi oppfatter verden, og vi finner den overalt - fra aviser og TV til radio og internett. I denne oppdaterte utgaven av den tankevekkende og provoserende boka 'Journalism: A Very Short Introduction', utforsker Ian Hargreaves den moderne journalistikkens verden. Han tar for seg ikke bare hva journalistikk har vært i fortiden, men også hva den er i ferd med å bli.