I en tid der stadig preges av rask digital utvikling, står topledere overfor betydelige utfordringer knyttet til teknologiens rolle i organisasjonen. «Mind the Gap» adresserer dette behovet for å tilpasse seg det digitale landskapet, slik at gabet mellom nåværende kompetansenivå og forventningene til ledelse ikke vokser for stort. Boken gir innsikt i hvordan du som leder kan modne din organisasjon digitalt, og se teknologi som en strategisk ressurs som er kapabel til å transformere både strategi og lederskap. Gjennom en grundig gjennomgang av seks generasjoner digital utvikling, beskriver forfatteren hvordan hver generasjon kommer med sine unike muligheter og utfordringer. Denne håndboken introduserer to viktige modeller: «Generationstrappen for digital modenhed» og «Organisatoriske kapabiliteter til digital transformation». Disse modellene gir en dypere forståelse av teknologiske muligheter og fungerer som verktøy for å eksekvere strategier som fører til vekst og relevans i en stadig skiftende verden. Boken er en essensiell ressurs for ledere som ønsker å navigere i det digitale landskapet med suksess.