«Kapferer on Luxury» tar for seg den største utfordringen som moderne luksusmerker står overfor: Hvordan kan disse merkene vokse samtidig som de beholder sin luksuriøse karakter? Boken undersøker balansen mellom vekst og sjeldenhet og tilbyr en samling av de mest relevante og innsiktsfulle artiklene samt originale essays om de utfordringene luksusmerker møter i vekstfasen. Hver kapittel behandler spesifikke problemstillinger knyttet til luksusveksten, som å opprettholde 'luksusdrømmen', tilpasse internett til luksusmarkedets krav, gjenopprette avstanden til konkurrerende premium-merker, og betydningen av ikke-delegasjon. Boken gir også en grundig analyse av kravene fra den kinesiske kundemassen, stigende standarder for bærekraftig kvalitet og opplevelser, utvikling av ekte luksustjenester og forvaltning av luksusmerker innenfor grupper uten å utvanne merkevarens verdi. Med sitt tidløse innhold fungerer «Kapferer on Luxury» som en uvurderlig ressurs for ledere i luksusindustrien, kommunikasjonsansvarlige, luksusobservatører og studenter innen feltet.