Boken «Konkurrence- og kundeklausuler» tar for seg de sentrale spørsmålene knyttet til utforming, håndtering og håndhevelse av konkurranse- og kundeklausuler. Disse klausulene angir hva en ansatt kan og ikke kan gjøre i konkurransemessig sammenheng i forhold til arbeidsgiveren, med eller uten en spesifikk avtale. Boken gir en praktisk og nyttig gjennomgang av relevant lovverk, spesielt med hensyn til de avtalte klausulene – både de som reguleres av funksjonærloven og de som omfattes av loven om ansettelsesklausuler. Den redegjør for lojalitetsplikten i arbeidsforholdet samt begrensningene som følger av markedsføringsloven. Videre diskuteres gjeldende rettspraksis på området, og boken inkluderer et omfattende domsregister. Fokusområdene i boken omfatter blant annet: Lojalitetsforpliktelsen i ansettelsesforholdet, hvilke paragrafer i markedsføringsloven som er relevante, viktige overveielser før inngåelse av klausuler, rekkevidden av ulike typer klausuler, samt det juridiske grunnlaget for klausulene.