I denne unike studien viser Stephen Glynn hvordan Kate Bushs verk, både i lyd og bilde, har vært preget av og til tider rettet mot film- og TV-media. Boken utforsker i dybden Bushs 'musikk av allusjon' og analyserer betydningen av filmatiske og TV-referanser som gjennomsyrer tekstene og settingene i sangene hennes, med start i hennes gjennombruddssang 'Wuthering Heights'. Den undersøker også den formende tilstedeværelsen av film og TV i utseendet, fortellingen og kunsten i musikkvideoene hennes, herunder en nærmere titt på kjente verk som 'Cloudbusting' og 'Hounds of Love'. Til slutt vurderer boken Bushs mest omfattende filmatiske prosjekt, hennes album fra 1993, The Red Shoes, som tydelig hyller den 1948 filmen av Michael Powell og Emeric Pressburger, samt det samtidige visuelle arbeidet som utgjør Bushs eneste filmprosjekt, The Line, The Cross & The Curve. Gjennom å sammenflette musikk, video og film, demonstrerer Glynn den komplekse sammenhengen mellom Bushs kunstverk og mediene som har inspirert dem.