Tenk om noen fortalte deg at nøkkelen til suksess er vennlighet? Selv om det ikke alltid tiltrekker seg oppmerksomhet i mediene, vokser erkjennelsen av at vennlighet er avgjørende for å oppnå gode resultater på arbeidsplassen. Vennlighet er en del av lederferdighetene som ofte er mer usynlig, mer personlig og vanskeligere å oppdage – og kan fremstå som mindre interessant enn kontroversielle tweets og tyranniske sjefsbetraktninger. Men vennlighet bygger empati og tillit, noe som skaper en følelse av psykologisk trygghet. Denne tryggheten fører til økt kreativitet, bedre beslutningskvalitet, sikrere kritisk tenkning, høyere nivåer av medarbeiderlojalitet og fleksibilitet, samt en økt følelse av engasjement. Resultatet er høyere produktivitet og økt lønnsomhet. I boken KIND utforsker Graham Allcott hvordan vi kan skape arbeidskulturer som oppmuntrer til vennlighet. Han argumenterer for at vennlighet og empati, langt fra å være en 'svak' eller vag idé, er superkrefter i det 21. århundre som kan transformere enhver organisasjon til en dynamisk enhet.