The Sack of Detroit: General Motors and the End of American Enterprise
Produktbeskrivelse
«Vibrerende, provoserende… The Sack of Detroit er en fengslende, dristig og stilfullt skrevet bok.» – Barbara Spindel, The Wall Street Journal. Denne provokative og avslørende historien tar for seg den episke oppgangen – og den unødvendige nedturen – til den amerikanske bilindustrien. Boken avdekker den levende historien om innovasjon, politikk og næringsliv som førte til et brått og monumental skifte i amerikanske prioriteringer, som fortsatt merkes i dag. I 1950-årene opplevde Amerika massiv vekst og velstand, og ingen selskaper bidro mer til denne suksessen enn bilprodusentene. De var de største og beste virksomhetene i verden, med ledelse som ble beundret, metoder som ble imitasjon og merker som ble synonymt med nasjonens ambisjoner. Men på slutten av 1960-årene hadde Detroits profitter forsvunnet, og de berømte lederne ble symboler på grådighet, arroganse og inkompetanse. Ingen selskap led mer under dette tilbakeslaget enn General Motors, som ble hovedmål for en senats høring om bilsikkerhet.