I “Know What Matters” deler Ron Shaich, grunnleggeren og tidligere administrerende direktør i Panera Bread, sine uunnværlige innsikter fra en karriere preget av den essensielle søken etter hva som virkelig betyr noe. Som en fremtidsrettet forretningsmann har Shaich vært en sentral figur i utviklingen av tre ikoniske restaurantmerker: Au Bon Pain, Panera Bread, og i dag Cava. Han introduserte konseptet 'fast casual', som i dag representerer en bransje med over 100 milliarder dollar i inntekter. I denne boken avslører han sine erfaringer innen entreprenørskap, ledelse av store selskaper, forretningstransformasjon, og livets lærdommer. Shaich illustrerer disse innsiktene ved å beskrive hvordan han forvandlet en 37 kvadratmeter stor småkakbutikk til 2400 restauranter som genererte 5 milliarder dollar i inntekter. Han oppnådde en gjennomsnittlig avkastning for investorene på 25 prosent over to tiår, og overgikk både Starbucks og Chipotle. Hvordan klarte Shaich å oppnå slike suksesser i en bransje kjent for sine utfordringer? Han identifiserte hva som ville bli viktig i fremtiden og nølte aldri med å handle.