Boken 'Zero' av Kathryn Otoshi tar leserne med inn i en tankevekkende beretning om det å finne egenverdi. Vi møter Zero, et stort, rundt tall som føler seg tom inni seg. Hver dag ser hun på når de andre tallene danner seg i kø for å telle: '1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ...!' Zero kjenner at disse tallene har verdi, og hun undrer seg over hvordan et tall som er 'ingenting' kan bli til noe. Hun opplever en dyp følelse av å føle seg utenfor når hun ser hvordan tallet One gleder seg sammen med de andre tallene. One, som har selvhevdende former og skarpe kanter, fremstår som motsatt av Zero, som bare har sin runde form og ingen kanter. I sitt ønske om å bli lik One gjør Zero sitt beste for å endre seg – hun strekker seg, presser seg og forsøker å tilpasse seg, men til slutt innser hun at hun bare kan være seg selv, Zero. Gjennom denne leken med tall lærer unge lesere ikke bare om tall og telling, men også aksept for ulike kroppstyper, utvikling av sosiale ferdigheter og karakter, samt viktigheten av å finne verdi i seg selv og i andre.