"Adland" er en banebrytende utforskning av moderne reklame, som spenner fra dens opprinnelse og utvikling til dagens reklamelandskap. Den bestselgende forfatteren og journalisten Mark Tungate ser nærmere på sentrale begivenheter innen reklame, fra trykte annonser og radio til fjernsyn, samt mulighetene som har oppstått med eksplosjonen av digitale medier. I boken intervjuer han ledende aktører i reklamebransjen i dag, inkludert kjente navn som Jean-Marie Dru, Sir Alan Parker, Sir John Hegarty og Sir Martin Sorrell, samt legendariske skikkelser fra 1900-tallet som Phil Dusenberry og George Lois. Tungate utforsker også røttene til reklameindustrien i New York og London, og ser på pionerer som Hopkins og Lasker samt "Mad Men"-generasjonen fra 50-tallet. Videre dekker han de store kommunikasjonsgruppene i dag og de fremvoksende markedene i Øst-Europa, Asia og Latin-Amerika. "Adland" tilbyr en omfattende innsikt i en global industri og antyder hvordan den kan utvikle seg i fremtiden.