Boken 'Brand Storytelling', skrevet av den prisbelønte fortelleren Miri Rodriguez fra Microsoft, har blitt en bestselger og er nå i sin andre utgave. Den utforsker essensen av merkevarelojalitet, forbrukeratferd og engasjement som en viktig forretningsstrategi, ved å bruke fortellinger for å vekke de følelsene som driver mennesker. Til tross for økt forståelse av fortellingsmetoder, ser mange merker fremdeles ut til å fokusere på hvordan deres produkt eller tjeneste kan hjelpe kunden, i stedet for å fremheve hvordan kunden har fått et forbedret liv takket være dem. Den reviderte utgaven inneholder ferske innsikter om nye trender innen fortelling, i tillegg til en utvidelse av opplevelsen rundt både historier og ansattes opplevelser. Boken tar også for seg fremtiden for merkevarefortelling i en post-pandemisk verden. I denne utgaven introduseres også en 'Hvordan gjøre det'-veiledning som guider leserne gjennom hvert steg i design-tenkningprosessen for å prototype sine egne historier. 'Brand Storytelling' gir en grundig, trinn-for-trinn tilnærming for å mestre kunsten av effektiv merkevarekommunikasjon.