I dagens internasjonale marked står organisasjoner overfor hyppige endringer og økende forventninger fra kundene. For å kunne oppnå suksess og vekst er arbeidet til fagfolk innen forretningsanalyse avgjørende. Effektive endringsprogrammer er avhengige av aktiv involvering av interessenter og grundig situasjonsanalyse. Dette krever at ledende medarbeidere viser kompetanse på flere områder, spesielt evnen til å utfordre, lede og påvirke. Boken 'Business Analysis and Leadership' henvender seg til alle som er involvert i forretningsanalyse, uansett hvilken type organisasjon de jobber i, fra finansielle tjenester til ideelle organisasjoner, myndigheter og produksjonssektoren. Den tar leseren forbi standard lærebøker som kun presenterer teknikker og verktøy, og gir råd om hvordan man kan lede og oppnå troverdighet i hele organisasjonen. Boken gir innsikt og strategier for å navigere i den krevende rollen som omfatter samhandling med alle nivåer i organisasjonen, fra ansatte på gulvet til styremedlemmer.