Denne boken er skrevet for HR-profesjonelle og alle som har ansvar for talentanskaffelse. Den gir en evidensbasert fremstilling av hva kandidatopplevelse er, hvorfor det er viktig og hvordan det påvirker bedriftens bunnlinje. 'Candidate Experience' tar for seg hvorfor talentanskaffelse strekker seg utover selve rekrutteringsprosessen, og gir ekspertveiledning om alle de viktigste fasene i opplevelsen: tiltrekking, søknad, intervju, tilbud og onboarding. Boken forklarer tydelig hvordan man kan bruke data, målemetoder og KPI-er for å spore og evaluere kandidatopplevelsen. Den dekker også essensielle aspekter for å utmerke seg i rekruttering i en post-Covid-verden, fra fjernintervjuer til økt rekruttering og identifisering av de nye ferdighetene selskapet trenger for å blomstre. Boken tar en strategisk tilnærming til kandidatopplevelse og gir råd om hvordan man kan håndtere motstand fra virksomheten, enten dette skyldes kostnader, tid, regelverk eller oppfattet verdi. Underbygget av innsikter fra mer enn 10 års forskning i området, med data fra over 1.200 selskaper, tilbyr den en dybde og praktisk tilnærming til et stadig viktigere felt.