Datadrevet markedsføring er en avgjørende del av enhver moderne markedsføringsstrategi, men å balansere kundenes personvern med de nyeste innovasjonene kan være en kompleks utfordring. Når det gjøres riktig, kan datadrevet markedsføring bidra til å bygge kundetillit og skape bærekraftig langsiktig verdi. Dette er nettopp der boken "How to Use Customer Data" kommer inn, ved å bryte ned alt du trenger å vite om dette raskt utviklende feltet i en enkel og lettfattelig guide. Boken er spesielt designet for markedsføringsfagfolk, og forklarer prinsippene bak databeskyttelse, utforsker de juridiske kravene i GDPR og UK DPDI-loven, og gir en klar oversikt over hva du må vite og gjøre for å være i samsvar med regelverket. Den tar også for seg hvordan riktig bruk av data kan forbedre kundereisen gjennom personalisering. Boken tar for seg aktuelle temaer, slik som hvordan digitalt modne markedsførere kan arbeide i samsvar med regelverket, hvordan man bruker 'clean rooms' og pseudonymisering for å fremme tillit, samt hvilken innvirkning kunstig intelligens kan ha.