Datadrevet markedsføring er en sentral komponent i enhver moderne markedsføringsplan, men det kan være en kompleks utfordring å balansere kundenes personvernhensyn med de nyeste innovasjonene. Når det gjøres riktig, kan datadrevet markedsføring bygge kundevirksomhetens tillit, som fører til bærekraftig langsiktig verdi. Boken "How to Use Customer Data" gir en omfattende innføring i dette hurtig utviklende feltet, alt samlet i en enkel og lettfattelig guide. Denne guiden er spesielt utformet for markedsføringsprofesjonelle og forklarer prinsippene for databeskyttelse, samt utforsker de juridiske kravene knyttet til GDPR og den britiske DPDI-loven. Den gir klarhet om hva som kreves for å være i samsvar, samtidig som den undersøker hvordan god databruk kan forbedre kundereisen gjennom personlig tilpasning. Boken tar for seg aktuelle emner som hvordan digitale markedsførere kan arbeide i samsvar med gjeldende lover, hvordan man kan bruke såkalte «clean rooms» og pseudonymisering for å fremme tillit, samt hvilke konsekvenser kunstig intelligens kan ha for feltet.