I en forretningsverden som strekker seg over flere kontinenter, er det stadig mindre vanlig at alle snakker engelsk som sitt morsmål. Enten du bruker engelsk som førstespråk, andrespråk eller til og med tredjespråk, er interkulturell forretningskommunikasjon avgjørende. I dag er det viktigere enn noen gang å få kommunikasjonen riktig fra første gang for både deg og din organisasjon. Engelsk kan ikke standardiseres i den globale og digitale markedsplassen; i stedet kan vi lære å tilpasse forretningsengelsk etter våre egne verdier og kulturer, og dermed kommunisere suksessfullt på tvers av landegrenser. "Improve Your Global Business English" skaper bevissthet hos leseren om hva man bør unngå, og hvordan man kan sikre at kommunikasjonen blir forstått korrekt. Boken er lettlest og ekstremt lærerik, og tilbyr praktiske selvstudier med quizzer, aktiviteter og arbeidsark som hjelper deg med å finjustere din skriftlige kommunikasjon. Ved å mestre det grunnleggende, definere dine lesere og tilpasse budskapet ditt til dem, vil du kunne forbedre dine kommunikasjonsferdigheter.