Hvor mange presentasjoner om innovasjon har vi sett nylig? Tusenvis? Millioner? Vi står overfor et fenomen kalt 'innovasjonsutmattelse': Mange føler seg lurt av de mange konsulentene som kommer inn i organisasjonene våre, presenterer konsepter som ikke henger sammen med de reelle forholdene i næringslivet, for deretter å forlate oss. Bedrifter og team sitter igjen med en følelse av skuffelse og ingen konkrete ideer som kan påvirke bunnlinjen. 'Innovation for the Fatigued' argumenterer for at det er verdt å kjempe for begrepet og studiet av innovasjon i organisasjoner. Ledere er ofte på utkikk etter neste sjanse til å bli overgått, og de erkjenner at innovasjon må være en topp prioritet. Men hvordan kan man egentlig innovere? Denne boken er motgiften til de tomme løftene som preger innovasjonsbransjen. Ved å designe en bedriftskultur som både fremmer ideer og beskytter mot inkrementalisme og kortvarige trender, kan vi gjenoppdage de kraftfulle grunnprinsippene innen fantasi, empati, lek og mot.