Boken "Innovative Internal Communication" oppfordrer ledere og kommunikasjonsansvarlige til å ta i bruk innovasjon og kreativitet for å heve intern kommunikasjon til nye høyder, og skape varig innvirkning i organisasjonen. Effektiv intern kommunikasjon er avgjørende for forretningssuksess, spesielt i lys av at teknologiske fremskritt og endrede forventninger fra ansatte forvandler arbeidslivet. Tradisjonelle kommunikasjonsmetoder er ikke lenger tilstrekkelige i denne raskt skiftende konteksten. I denne boken utforskes hvordan et innovativt tankesett og en medarbeiderfokusert tilnærming kan revolusjonere intern kommunikasjon, øke ansattes engasjement og bidra til å oppnå organisatoriske mål. Boken tar for seg de ulike utfordringene fagfolk kan møte, og tilbyr praktiske løsninger for å overvinne hver enkelt hindring, slik at man åpner for mer innovasjon og eksperimentering i arbeidsprosesser. Den dekker alt fra hvordan man kan maksimere innflytelse ved hjelp av psykologi og atferdsvitenskap, til hvordan man best kan balansere tilgjengelig teknologi med den menneskelige faktoren, for å ta kommunikasjonen til neste nivå.