Internett gir teoretisk mulighet for alle merker til å markedsføre seg internasjonalt. I praksis opplever likevel mange selskaper store utfordringer når de prøver å konkurrere utenfor hjemmemarkedet. I boken 'International Brand Strategy' fra perspektivet til en erfaren markedsfører, får leserne tilgang til tydelige og handlingsrettede teknikker som kan hjelpe enhver organisasjon som ønsker å gå inn i internasjonale markeder. Boken bidrar til å øke salget i utenlandske markeder, samtidig som den vektlegger viktigheten av å opprettholde prisintegritet og bygge merkevareverdi. Ved å følge veiledningen i 'International Brand Strategy' er selskaper i stand til å raskt etablere seg i fremmede markeder. Dette gir dem et konkurransefortrinn fra dag én, gjør det mulig for dem å unngå kostbare feil, og sparer dem for måneder med prøving og feiling. Boken presenterer en unik metodikk for å forvalte merker i utlandet, som kan brukes på ethvert produkt i alle markeder. Disse metodene har allerede bevist sin verdi for både store og små selskaper på seks kontinent.