I en tid der kunnskapøkonomier får stadig større betydning globalt, er det avgjørende at organisasjoner kan omforme sin kunnskap til en konkurransefordel. Denne læreboken tilbyr en tverrfaglig tilnærming til kunnskapshåndtering, skreddersydd for masterstudenter innen forretnings- og ledelsesstudier. 'Knowledge Management' presenterer både klassiske og moderne konsepter, modeller og rammeverk, organisert i en klar og logisk struktur. Boken dekker viktige temaer som utvikling av kunnskapskompetanse, kunnskapssyklusen og hvordan kunnskapshåndtering kan integreres i forretningsbeslutningsprosesser. En overordnet rammeverk illustrerer sammenhenger mellom kapitlene og sikrer at leserne tilegner seg handlingsorientert kunnskap fremfor å lære isolerte og kontekstuelt avskilt emner. Basert på banebrytende forskningsfunn og de mest avanserte IT- og IS-teknologiene, understreker denne boken nødvendigheten av at kunnskapshåndtering overvinner grenser mellom organisasjoner, forsyningskjeder og partnerskap.