Boken 'Making Change Work' er forankret i flere tiår med forskning og praksis, og viser at den avgjørende faktoren for å knytte sammen endringsinitiativer og deres endelige suksess er atferdsendring. Denne boken samler ROI Instituttets velprøvde metodikk for å tilpasse prosjekter og programmer til forretningsbehov, samt evaluere påvirkning og avkastning på investering, med Emma Webers metode for å omsette læring til handling, som støtter overføring av kunnskap. Den tilbyr en steg-for-steg prosess som kan samarbeide med enhver forretningsinitiativ som krever atferdsendring, og gir den avgjørende forbindelsen mellom kunnskap og anvendelse. I kjernen av metodikken ligger en ramme for reflekterende samtale, som sikrer ansvarlighet og får mennesker til å arbeide mot de ønskede resultatene. 'Making Change Work' bryter ned kompleks endringsteori og fungerer som en 'how to'-veiledning, som gir en helhetlig tilnærming for å løse problemet mange bedrifter har slitt med i lang tid: endringsprosjekter som ikke gir forretningsmessig påvirkning.