Vinner av Goody Business Book Award 2024 - Kategori for Markedsføring, Kommunikasjon og PR. I dagens samfunn er det ikke lenger tilstrekkelig for selskaper å holde seg på sidelinjen. Det er nødvendig med en ny tilnærming, der merkevarer må ta stilling til viktige sosiale og miljømessige spørsmål. Med økt forbruker- og juridisk gransking er det avgjørende for merkevarer å integrere et langsiktig, bærekraftig og autentisk formål i sin drift, for å kunne skape den samfunnsendringen de hevder å støtte. "Marketing for Social Change" er en praktisk håndbok som veileder merkevarer i hvordan de kan iverksette meningsfulle tiltak og samtidig unngå negative reaksjoner. Boken gir klare trinn for å integrere ekte formål i forretningsstrategien. Den utforsker hvordan man kan identifisere og definere sitt merkes formål, samt hvordan dette formålet kan bli en grunnleggende del av virksomheten, i stedet for bare en overfladisk PR-tiltak. Gjennom virkelige eksempler, som The Body Shops holdning til dyretesting, illustrerer boken betydningen av ekthet i markedsføring.