Føler du deg overveldet av data? I boken 'Marketing Metrics' viser Christina Inge hvordan du kan utnytte dataens fulle potensial til å utvikle en smidig og fremtidsrettet strategi som setter kunden i sentrum. Mange merkevarer snakker om å skape en markedsføringsstrategi drevet av data, analyser og metrikker, men altfor ofte står de fast i et hav av informasjon, usikre på hvordan de kan bruke denne til å skape fleksible løsninger som også ser fremover, i stedet for bare å validere fortiden. 'Marketing Metrics' guider leserne gjennom alle stadiene av implementeringen av en datadrevet strategi, fra tidlig adopsjon til mer avansert tilpasning. Med eksempler fra kjente organisasjoner som Coca-Cola og Mercedes-Benz, demonstrerer den hvordan man kan utvikle en strategi som utnytter forbrukerdata for å fremme kundesentrert markedsføring, etablere avkastning på investeringene i kanaler og kampanjer, styrke merkevaren og lage produktstrategier basert på data. Boken tar også for seg de nye globale lovene som påvirker forbrukerrettigheter.