I dagens næringsliv er bærekraft mer enn bare et buzzord; det er en sentral del av den strategiske tilnærmingen til organisasjoner. 'Navigating Sustainability Data' er en essensiell guide for ledere som ønsker å få en dypere forståelse av hvordan bærekraft påvirker selskapets fremtid. Boken tar for seg kompleksiteten knyttet til ESG-metrikker (miljø, sosiale forhold og selskapsledelse) og gir praktiske råd for hvordan data kan brukes effektivt for å drive vekst, tiltrekke kapital og oppfylle regulatoriske krav. Den belyser hvilke data som er kritiske for beslutningsprosesser som direkte påvirker selskapets verdi, og hvordan ledelsesteam kan forberede relevante data til styret for å støtte organisasjonens økonomiske, strategiske og omdømmemessige mål. Ved å vise hvordan ledere kan gå fra ren datamåling til aktiv forvaltning av fremtidige risikoer og muligheter, fokuserer boken på å bruke den riktige informasjonen for de rette situasjonene for å fremme effektive og bærekraftige forretningsbeslutninger. Forfatteren presenterer ESG-data på en lettfattelig måte, noe som gjør det mulig for leserne å identifisere og anvende relevant informasjon i sin egen virksomhet.