Organisasjonsforandring kan ofte være uforutsigbart og stressende. For å håndtere usikkerhet på en vellykket måte, er det avgjørende å forstå hva hjernen vår trenger for å opprettholde fokus. I boken "Neuroscience for Organizational Change" gir Hilary Scarlett innsikt i hvordan organisasjoner kan øke medarbeiderengasjementet, produktiviteten og trivselen. Med utgangspunkt i den nyeste vitenskapelige forskningen, validert av en uavhengig nevrovitenskapsmann, belyser boken viktigheten av sosiale forbindelser på arbeidsplassen, hvordan vi best kan håndtere følelser, og hvordan vi kan redusere skjevheter i beslutningsprosesser. Scarlett understreker også behovet for kommunikasjon, involvering og fortellinger som hjelpemidler under endringsprosesser. Boken inneholder praktiske tips og forslag, samt eksempler på hvordan disse innsiktene har blitt implementert i organisasjoner som Lloyds Banking Group og GCHQ. Den oppdaterte andre utgaven presenterer nye kapitler om planlegging av arbeidsdagen med tanke på hjernens behov og strategier for å overvinne utfordringer i endringsprosesser. Boken introduserer også en praktisk, vitenskapsbasert planleggingsmodell, SPACES, for å styrke engasjementet blant ansatte.