Boken 'Optimizing Digital Strategy' undersøker de valgene organisasjoner står overfor i den raskt skiftende verdenen av teknologi-drevet virksomhet. Fra ytelsesbasert markedsføring til personlig tilpasning, on-demand detaljhandel og kunstig intelligens, kartlegger denne boken både kommersielle og kundesentrerte utfordringer. Den gir innsikt i hvordan ledere kan maksimere utbyttet av sine digitale strategier. I stedet for å kaste seg over de nyeste digitale plattformene, verktøyene og teknologiene, oppfordrer boken ledere til å ta et skritt tilbake fra presset om konstant investering i ny teknologi, og i stedet fokusere på å hente bedre avkastning fra eksisterende ressurser. 'Optimizing Digital Strategy' presenterer en bærekraftig modell for e-handel som passer til behovene til hver enkelt organisasjon. Den adresserer det repetitive dilemmaet mellom ytterligere investeringer i teknologi og nødvendigheten av å forbedre marginene og øke inntektene. Boken er illustrert med forfatternes eget digitale arbeid for globale merkevarer som The Economist, Sky, O2, Regus, Financial Times, Lidl og L.K.Bennett.