Produktbeskrivelse
Bokens omdømme spiller en avgjørende rolle for hvordan organisasjoner blir oppfattet i markedet, og dette påvirker hvem vi velger å handle med, ansette, levere varer til og investere i. Immaterielle eiendeler, der omdømme utgjør en betydelig del, står for over 50 prosent av verdien til Fortune 500-selskapene og enda mer i tilfellet med FTSE 100. Den fjerde utgaven av "Risk Issues and Crisis Management in Public Relations" er fullstendig revidert, med mål om å definere hva omdømme er, utforske hvordan man kan verdsette det, og gi praktiske retningslinjer for effektiv omdømmehåndtering. Denne nyeste utgaven inkluderer nye seksjoner som tar for seg effektene av nylige verdensbegivenheter, samfunnsansvar, klimaendringer og bærekraft, samt juridiske endringer og bruken av Internett i krisesituasjoner. Boken presenterer også nye casestudier om forskjellige selskaper og hendelser, blant annet Oxfam og Starbucks, Sony, Dell, Ribena, BP, Bernard Matthews i forbindelse med fugleinfluensa, Northern Rock, Walmart, Celebrity Big Brother 07, Cadbury-utbruddet av Salmonella, Virgin-togulykken, samt eksplosjonen ved Buncefield. Boken skildrer hvor raskt disse situasjonene kan utvikle seg, og gir innsikt i hvordan organisasjoner kan beskytte og forbedre sitt omdømme i en stadig mer kompleks verden.