Hvordan er det mulig å selge et kjøkken til 30 prosent under markedspris? Hvorfor er pølser billigere hos IKEA enn i supermarkedet? Hvordan kan IKEA selge Lack-bordet til halv pris sammenlignet med da det ble lansert for 35 år siden, samtidig som de oppnår en betydelig fortjeneste? "Strategic Sourcing and Category Management" undersøker hvordan IKEA - og andre kostnadsledende selskaper - benytter kategoristyring for å skape konkurransefortrinn gjennom både direkte og indirekte anskaffelser. Med 25 års erfaring fra IKEA, hvor han hadde ansvaret for å utvikle og implementere selskapets innkjøpsstrategi, deler forfatter Magnus Carlsson sine innsikter om viktige emner: når kategoristyring er lønnsom og hvorfor; hvordan team gjentatte ganger skaper verdi og resultater; hva de viktigste tilnærmingene er i ulike kategorier; hvordan et selskap implementerer kategoristyring; og forskjellen mellom suksess og fiasko. I denne nye utgaven av "Strategic Sourcing and Category Management" har Magnus Carlsson lagt til nye temaer som tar for seg utviklingene innenfor kategoristyring og sourcing, og gir leseren en omfattende forståelse av hvordan selskaper kan optimalisere sine innkjøpsprosesser for å oppnå bærekraftig konkurranseevne.