Bruker firmaet ditt talent til å skape sosial verdi, eller handler det bare om risikohåndtering? For å møte de utfordringene som dagens samfunn og næringsliv står overfor, er det ikke lengre tilstrekkelig med bærekraft. Selskaper må ta ansvar og lede an i sosiale endringer. I "Sustainability to Social Change" deler ekspertene innen lederskap og sosial innovasjon, Philip Mirvis og Bradley K. Googins, sin praksisnære forskning, som viser hvordan ledere kan utforme og styre sine virksomheter mot å skape et mer inkluderende velstand og bli agenter for sosial endring. Boken gir en grundig innsikt i hvordan sosialt innovative selskaper gjør en strategisk overgang fra å minimere risiko til å skape sosial verdi. Forfatterne skisserer strategiene og praksisene som ledere kan bruke for å takle de fem største utfordringene som selskaper og samfunn står overfor i dag: Formål, Velstand, Produkter, Planet og Mennesker. Med reelle eksempler, praktiske retningslinjer og selvvurderinger for å evaluere firmaets prestasjoner, er "Sustainability to Social Change" en uunnværlig ressurs for alle som ønsker å drive sosialt ansvarlig virksomhet.