Å bli en bærekraftig markedsfører er ikke lenger et valg, men en nødvendighet for fremtiden. I en tid der bærekraft står i sentrum av de fleste forretningsstrategier, stiller mange seg spørsmålet om de har den nødvendige kompetansen til å imøtekomme kravene fra både kunder og klienter. "Sustainable Marketing" fungerer som en veiledning for å integrere bærekraft som kjernen i markedsføringen. Boken avdekker den bekymringsfulle virkeligheten av dagens markedsføringspraksis, som ofte bidrar til miljømessige og samfunnsmessige problemer. Den utfordrer de tradisjonelle rollene i markedsføring, samt de kulturelle normene og ineffektivitetene som preger bransjen. Videre presenterer den en inspirerende visjon for endring og gir en praktisk guide for markedsføringsprofesjonelle. Leserne blir utstyrt med både tankesett og verktøy som er nødvendige for å transformere deres daglige arbeid, og dermed også hele industrien, til en positiv kraft for samfunn og miljø. Dette er den ideelle veiledningen for markedsførings- og bærekraftprofesjonelle som jobber med sine selskapers grønne omstilling.