Forretningsmodeller er sentrale i vellykkede virksomheter. Den andre utgaven av "The Business Models Handbook" samler de mest nyttige og anvendte modellene i en verdifull ressurs. Forretningsmodeller gir struktur og klarhet til forretningsutfordringer, hjelpe praktikerne med å overvinne hverdagslige utfordringer, og gjør det mulig for organisasjoner å vokse og oppnå lønnsomhet. Hver kapittel i denne boken fokuserer på en individuell forretningsramme, og gir en oversikt over 50 av de mest kjente rammeverkene. Disse dekker viktige forretningstemaer som benchmarking, konkurranseanalyse, gap-analyse og verdikjeder. I denne andre utgaven inkluderes også Kay's særegne kapabiliteter, Customer Activity Cycle, og 3C-rammeverket. I tillegg belyser boken de nyeste utviklingene innen anvendelsen av disse modellene, inkludert hvordan man kan implementere dem eksternt. Forfattet av en fremstående global markedsforsker med erfaring fra over 3 000 ulike forskningsprosjekter, og støttet av virkelige casestudier, gjør denne boken seg til en uunnværlig ressurs for alle som ønsker å navigere i dagens komplekse forretningsmiljø.