Generasjon Z representerer en av de mest økonomisk innflytelsesrike grupper som noensinne har eksistert, men de utgjør også en av de mest utfordrende demografiske gruppene å nå. For å sikre at ditt merkevare forblir relevant for denne skeptiske og selvsikre generasjonen, er det avgjørende å forstå deres hastverk, selvtillit og de raskt skiftende trendene som preger deres kultur. Ifølge HRC Retail Advisory er Generasjon Z forventet å bli den største forbrukergruppa i historien, med estimater om at de vil stå for 40 % av all forbrukerutgifter i USA, og en tilsvarende andel i Europa og BRIC-landene (Brasil, Russland, India, Kina) innen 2020. Denne generasjonen har fra ung alder utviklet en utrettelig relasjon til informasjon og mobilteknologi, noe som gjør deres økosystem mer komplekst og variert enn tidligere generasjoner. Dette kan være skremmende for markedsførere som prøver å følge med. "The Gen Z Frequency" fungerer som en omfattende veiledning for merker og organisasjoner som ønsker å nå denne demografiske gruppen. Boken tar for seg grunnleggende sannheter om Generasjon Z, inkludert innholdsproduksjon, engasjementsstrategier og taktikker innen sosiale medier, opplevelsesbasert markedsføring, nye teknologier og mye mer.