«To Be Honest» utforsker under hvilke betingelser folk er villige til å fortelle sannheten, handle rettferdig og handle med hensikt i jobben, og når de snarere vil lyve, jukse og handle egoistisk. Bygget på 15 års forskning, analyserer boken hvordan fire nøkkelfaktorer – Tydelig Identitet, Ansvarlighet, Styring og Tverrfaglige Relasjoner – påvirker ærlighet, rettferdighet og formål innen en organisasjon. Når disse faktorene er fraværende eller lite effektive, er de organisatoriske forholdene slik at medarbeidere ofte velger uærlighet og egeninteresse. I kontrast, når disse faktorene er godt implementert, er organisasjonen 16 ganger mer sannsynlig til å ha medarbeidere som forteller sannheten og opptrer rettferdig. Boken er anerkjent med flere priser, inkludert NYC Big Book Award 2021 for Business General og Goody Business Book Awards, og er også et utvalgt verk blant Bloombergs Beste Bøker i 2021, nominert av grunnleggeren av Aspen Institute Business and Society Program. Til slutt ble boken utropt til en fremragende favoritt i Independent Press Award 2022 innen Business General.