Krisehåndtering 2.0 av Hans Petter Fagerli, Kristina Brekke Jørgensen, Christian Lund, Alf Tore Meling, Ingrid Stranger-Thorsen, Ingeborg Volan
Produktbeskrivelse
I en tid der informasjon sprer seg med lynets hastighet og publikum kan ha mer informasjon om en krise enn de ansvarlige selv, reiser "Krisehåndtering 2.0" viktige spørsmål om hvordan offentlige virksomheter skal navigere i slike utfordrende situasjoner. Hvordan kan man håndtere en krise uten full kontroll over informasjonsstrømmen? Boken belyser også hvilken rolle sosiale medier spiller – er de kilder til kaos, eller kan de faktisk bidra til bedre krisehåndtering? Forfatterne gir en grundig analyse av hvordan den moderne informasjonsflommen påvirker krisekommunikasjon og hvilke strategier som er nødvendige for å være forberedt på krisesituasjoner. Med et klart fokus på både de positive og negative konsekvensene av sosiale medier, er dette en uvurderlig fagbok for alle som jobber med kriseberedskap. Den gir praktiske verktøy og metodikk for organisering, informering og kommunikasjon som er essensielle før, under og etter en krise. Et must-read for krisepersonell, ledere og kommunikasjonsansvarlige i offentlige virksomheter.