Kvalitative metoder for markedsføring og organisasjonsfag av Ola Gaute Aas Askheim, Tor Grenness
Produktbeskrivelse
Kvalitative metoder får en stadig mer sentral plass innen markeds- og organisasjonsforskning. Til nå har det vært et betydelig gap i norsk litteratur som omhandler den kvalitative delen av det som internasjonalt refereres til som 'Business Research Methods'. Denne boken fyller dette tomrommet ved å gi en grundig dekning av alle de relevante praktiske og teoretiske aspektene ved kvalitative metoder i disse fagområdene. Den er primært skrevet for studenter som enten deltar i et kurs i kvalitative metoder eller som er i gang med oppgaver som innebærer kvalitativ tilnærming. Gjennom en omfattende bruk av praktiske eksempler, utformes boken også til å være nyttig for alle som er involvert i praktisk utredningsarbeid. Den tilbyr innsikt og veiledning for både nybegynnere og erfarne forskere, og er et viktig verktøy for å forstå og anvende kvalitative metoder i et profesjonelt og akademisk miljø.