Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen av Øystein Gilje
Produktbeskrivelse
I boken "Læremidler og arbeidsformer i den digitale skolen" presenterer Øystein Gilje et solid forskningsgrunnlag som gir lærere verktøy til å variere sine arbeidsformer for å fremme bedre læring i det digitale klasserommet. Denne andre utgaven inkluderer et nytt kapittel dedikert til kunstig intelligens, som representerer en viktig tilnærming til moderne undervisning. De øvrige kapitlene er også betydelig revidert, med oppdateringer basert på den nyeste forskningen innen digital utvikling i grunnopplæringen. Giljes arbeid bygger på funn fra fire nylige, norske forskningsprosjekter som han har ledet eller vært med i fra 2017 til 2023. Boken skisserer de didaktiske utfordringene og mulighetene som kunstig intelligens medfører for lærernes pedagogiske metoder, og hvordan dette kan påvirke elevenes læringsprosesser. Øystein Gilje, professor i pedagogikk og faglig leder i FIKS ved Universitetet i Oslo, samarbeider i sine forsknings- og innovasjonsprosjekter med lærere og kollegaer om tematikker som vurdering, læring, multimodalitet, digitalisering og kunstig intelligens.