Denne boken utforsker hvordan digital teknologi transformerer læringsprosesser, med fokus på de mest sentrale teoriene innen læring. Anders Kluge tar leseren med på en grundig reise gjennom viktige temaer som kunstig intelligens (KI) og dens potensial i læring, samarbeid i læringssammenhenger, programmering i skolen, samt bruk av digitale spill og interaktive representasjoner i læringsprosessen. Boken tar også for seg læringsanalyse og betydningen av kritisk tenkning i en digital kontekst. Kluge understreker viktigheten av en nyansert forståelse av digital teknologi når det gjelder vurdering av hvilken teknologi som bør implementeres i læringssituasjoner. Han belyser hvordan den digitale utviklingen påvirker samfunn, organisasjoner og fag, og hvordan dette igjen endrer de aktivitetene vi deltar i. Videre stiller han spørsmål rundt mulighetene som KI gir, kompetansen vi utvikler gjennom bruken av KI, samt hva vi risikerer å gå glipp av dersom vi ikke tilpasser oss denne teknologiske utviklingen. Målgruppen for boken er studenter som ønsker å forstå hvordan teknologi og læring samhandler i dagens samfunn.