I dagens digitale landskap står lærere overfor unike utfordringer i undervisningen. Hvordan kan de best utnytte mulighetene som det digitale klasserommet byr på for å sikre at elevene får kvalitetsundervisning og meningsfulle læringsopplevelser? Hvilke didaktiske og kreative strategier kan implementeres for å skape engasjerende og inkluderende digitale læringsmiljøer? Lærerrollen har også gjennomgått betydelige endringer i denne sammenhengen. I denne boken presenterer forfatterne en grundig analyse av læring og undervisning i den digitale skolen. Fokusområdene inkluderer de grunnleggende ferdighetene i læreplanverket (LK20), samt temaer som teknologi, samarbeid, samskaping, vurdering og fagsamtaler. Forfatterne søker å redegjøre for hvordan læreren kan betraktes som en balansekunstner som navigerer i et kompleks læringslandskap, der digitale muligheter og utfordringer ofte opptrer samtidig. Boken inneholder praktiske eksempler som er nyttige både for kommende lærere og de som allerede er i yrket, og disse kan brukes til å utvikle og reflektere over egen undervisningspraksis. 'Læring og undervisning i en digital verden' bidrar med ny forskning fra skoler og utdanningssektoren. Målgruppen for boka er lærerstudenter, lærere og lærerutdannere, men den vil også være relevant for alle som arbeider med læring, skole og teknologi.