I en tid preget av kunstig intelligens, automatisering og virtuelle verdener, stilles spørsmålet: Hvilken rolle vil mennesker spille i denne nye økonomien? I boken "Leadership in the Era of AI" utforsker Mark Salisbury hvordan vi kan tilføre visdom til arbeidsplasser og markeder i samarbeid med intelligente maskiner. Denne boken fungerer som et veikart for ledere som ønsker å navigere i usikkerheten og bekymringene knyttet til fremtidens arbeidsliv. Men dette verket dreier seg ikke bare om teknologiske løsninger; det handler også om å bygge organisatorisk intelligens – evnen en organisasjon har til å forstå og skape kunnskap som er relevant for dens formål. For å fremme denne intelligensen er det behov for en ny type kunnskapsarbeider, en såkalt 'visdomsarbeider', noe som igjen krever en ny form for lederskap. Gjennom en engasjerende forretningsroman-format, forteller denne boken historien om hvordan man kan bli en leder for visdomsarbeidere og oppnå suksess i den fremvoksende visdomsøkonomien. Boken vil være av stor verdi for erfarne og nyoppståtte ledere på tvers av ulike bransjer, samt fagpersoner innen talentutvikling, som ønsker å lære hvordan de kan ta selvsikkert skritt inn i det utviklende arbeidslivet.