Boken 'Leading from Purpose' av Nick Craig omformer lederstilene hos noen av verdens mest anerkjente selskaper. Gjennom sitater fra ledere som Jostein Solheim, administrerende direktør i Ben & Jerry's, som sier 'Jeg kan ikke forestille meg å lede Ben & Jerry's uten den', og Paul Polman, administrerende direktør i Unilever, som bemerker at 'Formål gjør livene dypere, organisasjoner sterkere og samfunn mer sammenknyttede', blir vi introdusert for kraften av å lede fra formål. Ralph Hamers, administrerende direktør i ING Bank, deler også sin erfaring: 'Formålet har virkelig forbedret min innflytelse som leder.' I boken får vi innsikt fra Craigs tiår lange erfaring med over 10 000 ledere fra selskaper over hele verden. Han tar leseren med på en opplysende reise for å forstå sitt eget formål, finne klarhet og fokus, og lede med inspirasjon. Når vårt formål avdekkes, blir det vår mest grunnleggende retningslinje. Craig forklarer hvor det ekte formålet befinner seg og avmystifiserer hvor det ikke ligger. Med tydelige metoder viser han hvordan alle kan finne sitt formål, og identifiserer tre veier som vil hjelpe i denne prosessen.