I 2005 sto Goodyear overfor betydelige utfordringer innen forskning og utvikling (FoU), hvor deres innovasjonsprosesser ikke leverte optimalt. Til tross for at FoU-organisasjonen utviklet de høyeste kvalitet dekkene, klarte ikke alle prosjektene å nå sine mål. I lys av dette startet Goodyear en ambisiøs omstillingsprosess for å forbedre sine innovasjonsmetoder, med fokus på å lære, forstå og anvende prinsippene for slank produktutvikling. Innen fem år kunne Goodyear redusere sine produktutviklingssykluser med imponerende 70 prosent, samtidig som leveringspresisjonen steg nær 100 prosent og gjennomstrømningen tredoblet seg, alt uten å øke budsjettet for FoU. "Lean-Driven Innovation: Powering Product Development at The Goodyear Tire & Rubber Company" gir en omfattende beskrivelse av hvordan Goodyear-teamet oppnådde disse bemerkelsesverdige forbedringene. Boken belyser både de utfordrende og triumferende aspektene ved denne transformasjonen, og deler erfaringer knyttet til hvordan endringen ble håndtert, hvordan medarbeidere ble engasjert, og hvordan Goodyear revitaliserte sine produkter betydelig.