Hvorfor er Google Analytics 4 den mest moderne datamodellen som finnes for digital markedsføringsanalyse? Fordi GA4, i motsetning til tidligere versjoner, ikke bare rapporterer hva som har skjedd, men også aktivt kobler sammen online og offline data på tvers av alle kanaler. Dette gir en helhetlig oversikt over markedsføringsdata. Denne praktiske boken forbereder deg på fremtiden innen digital markedsføring ved å vise hvordan GA4 støtter disse nye skyintegrasjonene. Forfatteren Mark Edmondson, en anerkjent Google Developer Expert innen Google Analytics og Google Cloud, gir en konsis, men likevel omfattende oversikt over GA4 og dets skyintegrasjoner. Boken henvender seg til data, forretnings- og markedsanalytikere som ønsker å forstå de viktigste aspektene ved GA4s kraftige nye analysemodell. Temaene inkluderer dataarkitektur, strategier for datainnsamling, lagring og modellering. Leseren vil dykke ned i vanlige bruksområder for dataaktivering og få veiledning i hvordan man implementerer disse. I tillegg vil du lære om hvordan Google Cloud integreres med GA4, samt potensielle bruksområder for GA4s integrasjoner.