Learning to Make a Difference av Etienne (University of Brighton) Wenger-Trayner, Beverly Wenger-Trayner
Produktbeskrivelse
I dag er det et økende antall mennesker som ønsker å forstå hvordan de kan gjøre en meningsfull forskjell i det de bryr seg om. Imidlertid er tradisjonelle tilnærminger til læring ofte utilstrekkelige for dette formålet. I denne boken presenterer vi både en teoretisk og praktisk fremgangsmåte for å møte disse utfordringene. Vi introduserer konseptet med sosiale læringsrom, som er designet for å utvikle nye ferdigheter og styrke en følelse av handlefrihet. Boken gir en omfattende ramme for å fokusere på verdien av sosiale læringsrom: hvordan tidligere nevnte verdi kan genereres, overvåkes og læres fra i en iterativ prosess. Dette verket utgjør en nyttig videreutvikling og presisering av begrepet 'fellesskap av praksis' for de som allerede er kjent med teorien. For de som ikke er det, vil kapitlene skissere en ny tilnærming til læring. Boken er skrevet på en måte som retter seg mot lesere fra ulike felt, inkludert forskere, utdannere, samt ledere innen næringsliv, offentlig sektor, helsevesen og internasjonal utvikling.