I 2012, mens verden sakte begynte å komme seg etter den store resesjonen, revolutionerte Facebook og andre sosiale medieplattformer det globale liv og næringsliv, og innledet en ny æra preget av optimisme rundt oppstartsbedrifter. Arnaud Henneville-Wedholm, som satt ved skrivebordet sitt i et konsulentselskap i Stockholm, Sverige, kunne bare se på med undring og tenke: 'Hvordan kan noe så tidkrevende bli så populært?' Fylt med ideer om hvordan man kunne bryte ut av den forutsigbare forretningsverdenen, var Henneville-Wedholm og kollegaene klare til å starte noe eget. Snart kom de på en lysende idé: hva om de skapte en sosial plattform som utfordret folk til å komme seg opp fra sofaen og leve et bedre liv? Og enda bedre – hva om de kunne ta rotta på Facebook? Det eneste problemet var at ingen av dem hadde peiling på hvordan man driver et teknologisk selskap. I 'How Hard Can It Be' tar Henneville-Wedholm leseren med på en reise fylt med ungdommelig entusiasme, som ikke bare skildrer den lovende oppgangen til hans oppstartsbedrift, men også den katastrofale nedturen som fulgte.