Lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen
Produktbeskrivelse
I 'Lekende læring og lærende lek i begynneropplæringen' utforsker forfatterne konseptene lekende læring og lærende lek i skolen, og hvilken innvirkning disse tilnærmingene har på barns læring. Boka belyser viktigheten av en lekende tilnærming i undervisningen og drøfter hvilke rammebetingelser som finnes for leken i skolesystemet. Med fokus på lekbasert undervisning undersøker forfatterne ulike aktiviteter innen fag som matematikk, norsk, kunst og håndverk, samt naturfag, og hvordan disse kan integreres i skoledagen og skolemiljøet. I tillegg til å gi innsikt i konkret undervisning, behandles hvordan den fysiske utformingen av skolemiljøet kan tilrettelegges for lekende aktiviteter. Kapitlene fremhever hvordan en lekende tilnærming kan øke motivasjonen og læringsgleden hos elevene, samtidig som det bidrar til å knytte sammen ulike deler av skolehverdagen og glidningen fra barnehage til skole. Boka er et uvurderlig bidrag for lærere og pedagoger som ønsker å forstå og implementere lek i læringsprosessen.