Leuven University Press

Politics in Publishing

Politics in Publishing

Produktbeskrivelse

Boken "Politics in Publishing" gir et unikt ikke-vestlig perspektiv på den internasjonale historien om intellektuell eiendomsrett. Den fokuserer spesielt på Japans rolle i utviklingen av internasjonal copyright-lovgivning over en periode på sytti år, fra landets tilslutning til Berne-konvensjonen i 1899, som var den første multilaterale copyrightavtalen. I løpet av denne perioden samarbeidet japanske statsansatte med ulike aktører, inkludert forleggere, oversettere og juridiske eksperter, for å strategisk påvirke den internasjonale revisjonsprosessen av avtalen. Deltakelsen av disse aktørene i internasjonale organisasjoner som Folkeforbundet og De forente nasjoner påvirket globale copyright-normer, samtidig som Japan fremmet sine imperialistiske – og nasjonalistiske interesser etter 1945 – samt kapitalistiske ambisjoner. "Politics in Publishing" belyser åpenbaringen av de intrikate forbindelsene mellom statlige og private aktører, samt samspillet mellom innenlandske og internasjonale maktforhold, noe som gir en ny forståelse av historien om internasjonal copyright-lovgivning.

Prishistorikk

Lavest
432 KR
Høyest
450 KR
Gjennomsnitt
441 KR
Median
441 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Leuven University Press
Navn Politics in Publishing
GTIN/EAN/ISBN 9789462704299
Kategorier Bøker